2017. március 1., szerda

Vastag könyvek, rövid könyvek - Február

Kis köreinkben meghonosodott a zárási zsarolás; előző hónapban PuPillát jóformán verbális erőszakkal vettük rá, hogy írjon havi zárást, most meg én estem az áldozatául, Heloise nagyon kedvesen kihagyta a helyet a rám mutató linknek.
Néhányan hogyan csinálják, hogy kijelentik egy adott hónapról, milyen jó volt? Nálam ennél sokkal vegyesebb az összhatás - és sokkal jobban összefolynak a napok.:)
Erről jut eszembe: Kata, a beauty havi zárás végleg megszűnt? Szerettem olvasni. Igen, most Katacita lesz a zárási zsarolás legújabb elszenvedője. A hozzá intézett kérdés arról jutott eszembe, hogy azt ugyan nem tudom felidézni, mennyivel volt jobb vagy rosszabb hónap a február a januárhoz képest, de azt igen, miket olvastam (nagyjából...) és miket kentem magamra. Egyébként a határidőnaplóba mindig felvések pár szót, ők a védőbástyáim, különben nemcsak a könyvecskében, hanem az agyamban is fehér lapok sorjáznának egymás után.

Jó, elég a rizsából, lássuk a könyveket!

Egyetlen egy könyvet vettem. Egyetlen, várva várt könyvet. Egyet, amit baromi nagy nehézségek árán sikerült megszereznem, mert a könyváruház bojkottálta az e-mail címem - másra nem tudok gondolni -, és két telefon, meg egy halom e-mail kellett, hogy végre az enyém legyen az....

Dennis Lehane: Az éjszaka törvénye

...Az éjszaka törvénye.
Ami nem volt jó.
Igazából elég rossz volt.
Még nem dolgoztam fel a sokkot, de előbb-utóbb írni fogok róla.

Nem olvastam túl sokat ebben a hónapban egyéb elfoglaltságok miatt, de legalább egy monstrumot leküzdöttem, ami önmagában felér két könyvvel. Eszembe jutott, hogy beszoríthatnék a végére egy rövidkét, mondjuk a Harag-várakat, de... minek? Régen, amikor 100-110 könyvet olvastam el egy évben, akkor se érdekelt, milyen lesz a havi bontás, és most se. (Nehogy azt higgyétek, hogy az ilyesmik súlyos létkérdések számomra:D)
Szóval négy könyv, mégpedig ők:

Leslye Walton: Ava Lavender különös és szépséges bánata Jonathan Franzen: Erős rengés Emmi Itäranta: A teamesternő könyve Dennis Lehane: Az éjszaka törvénye

Ava Lavendert Nikitől kaptam kölcsön, amit utólag is nagyon köszönök. Totál büszke vagyok magamra, hogy már írtam róla. Sőt, az Erős rengésről is, pedig nem volt kis falat és jellemzően olyan élmény volt, amiről halogatom az írást. az Ava Lavender jó kis könyv, de vannak hibái, Franzen pedig még mindig nem a szívem csücske, de a Javításokhoz képest eggyel közelebb kerültünk egymáshoz.
A teamesternő könyve nagyon kis patent. Ne vakarjátok le az arcotokat - se a patentozástól, se a borítótól, hiába, nem érthet valaki egyszerre a Swarowskihoz és a grafikához -, ha választani kellene, őt nevezném ki a hónap legjobb könyvének. Introvertált kis fuvallat, amibe bele tudnék kötni, de minek, ha annyira élveztem a hangulatát.
És végül Az éjszaka törvénye. Lehane, ezért egyszer még szétrúgom a seggedet, csak hülyén fogok kinézni fedora kalapban és hajszálcsíkos öltönyben, de legalább kihasználhatom a meglepetés erejét.

Ha mindenki aludhatna napi hét órát, sokkal jobb hely lenne a világ. Úgy érzem, muszáj volt ezt a post végére biggyesztenem, mielőtt még nagyobb hülyeséget írok.

A többiek februárja:

14 megjegyzés:

  1. "zárási zsarolás" - imádom a könyvesblogger szakzsargont!! :D
    A teamesternőről fogsz írni, már egy ideje érdekel engem is ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))
      Igen, fogok, csak még össze kell szedegetni az agyam.:)

      Törlés
  2. Köszönöm a zsarolást, megtisztelő! :D
    Nem tudnék már mit írni, kevés kencét veszek, és az se nagyon érdekel már. Egy beauty kedvences poszton gondolkozom, már szerintem olyan sem volt fél éve legalább, de lusta vagyok hozzá fotózni, pedig most vannak egész jó kis cuccaim és még fotóhátereket is vettem! :)

    Ohh, sajnálom, hogy a tuti befutóak tűnő Lehane nem jött be, látom elég nagy törés ez a könyvmoly lelkednek :( Múltkor majdnem nekiálltam egyébként az Egy pohárral a háború előttnek, de szerintem ez egy klasszikusan életem végéig tologatott sorozat lesz.

    Én napi nyolc órát szeretnék :(((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A beauty kedvencekkel is beérem.:)) Havi bontásban én se veszek annyi mindent, hogy kedvenceket tudjak kinevezni közülük, meg próbálom ahhoz tartani magam, hogy akkor vegyek új cuccot, ha valami elfogy.
      Mint amikor kiderül, hogy a Mikulás nem létezik (ill. nem úgy).:(( Újra kell olvasni a Titokzatos folyót, hogy helyre álljon a lelki békém.
      Azt én is sokáig tartogattam, elbátortalanított az első oldal, pedig annyira jó kis könyv.

      Nekem sincs kifogásom a nyolc óra ellen.:)

      Törlés
  3. Zárási zsarolás - ez milyen jó :D :D igen, ez nálam jelzésértékű, hogy várom ám a havi záró posztokat :)

    Jajjj, ez olyan rossz - sajnálom, hogy így jártál a Lehane könyvvel. :( Az ilyesmi mindig duplapluszcsalódás, ha nem csak a várakozás, hanem még egy csomó utánajárás is van a háta mögött az embernek.
    A teamesternő most nekem is felpiszkálta a fantáziámat, szóval arról én is várom a bejegyzést!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajaj, nem is tudtam, micsoda nyomás nehezedik rám.:)) Csak tartalmat is kell "gyűjteni" ezekhez a postokhoz.
      Szerintem neked tetszene A teamesternő.:)

      Törlés
    2. A könyvtárunkban is megvan (tegnap lecsekkoltam), szóval várom a kedvcsináló posztot! :)

      Törlés
  4. Hömm, azért kéretik engem most nem zsarolni, ott a nevem link nélkül, pedig szépen, becsülettel, időben megírtam én is a havi zárást! *dülleszt* :D
    Ez a zárási zsarolás elnevezés nekem is tetszik amúgy. :D

    Azért majd megnézem azt a Lehane-posztot, kíváncsi vagyok, miért nem tetszett. Nekem már a legelső könyv se tetszett, amit tőle olvastam, szóval... de ez nem egy túl empatikus hozzászólás. :D :D Bocsi! :D

    Katacita, én is sajnálom, ha nincs beauty-zárás, még ha csak úgy random néha-néha hozod is, az is jó lenne. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyom, akkor nem jött fel nekem az RSS-ben, ennyi az oka. Te meg engem bele se írtál a tiédbe, bosszúból, mi?:P

      Hát, ez se egy lányregény (bocs:D), hanem egy kiherélt gengszterregény. Nagyon más az ízlésünk.:D

      Szegény Kata, agyon nyomjuk az elvárásainkkal.:))

      Törlés
    2. Hupsz! :D Kimaradtál, de véletlen volt az is. :D :D

      Érdekes, hogy más az ízlésünk tényleg, de mégis akadnak olyan közös pontok, amik elsöpörnek minden különbséget. :))) És ez tök jó!

      Törlés
    3. Még nem tudom, hogy elhiggyem-e... *felhúzza a fitos orrát*:DD
      Nagyon valószínű, hogy akkor is kedvelnének, ha egyáltalán nem lennének közös pontjaink az olvasásban.:)

      Törlés
    4. :D :D Jaj de jóóóó, én is úgy hiszem. :) Van csomó közös frekvenciánk nem-könyves téren. ;)

      Törlés
  5. Nitacicc, ez jó. :D Amúgy mindig az eszembe van, hogy írjak már névsort a blogposztjaim végére rólatok, ki írt még zárást, aztán mindig olyan jól elfelejtem... De most pótolom, és mostantól mindig figyelni fogok rá, muhaha, jöhet a zsarolás! :D

    Amúgy sajnálom, hogy Lehane csalódás, nekem filmen tetszett Az éjszaka törvénye, de könyvben nem biztos, hogy elolvasnám.

    VálaszTörlés