2013. március 3., vasárnap

Roppant szórakoztató és iszonyúan illetlen

"- Egyébként tegnap este egy vámpír is megtámadott - tette hozzá.
 Ivy ájulást színlelt, Alexia a karjánál fogva tartotta meg.
 - Ne játszd meg magad! - utasította rendre barátnőjét. - Egyetlen fontos ember sincs a közelben, hogy elkapjon."


Gail Carriger: Soulless - Lélektelen
Értékelés: 4.8 hajtőr az 5-ből
Kedvenc karakter(ek): mindenki, de legfőképpen Lord Akeldama. Imádom az alapvámpír típus ilyetén kifigurázását

Azóta kíváncsi voltam erre a regényre, amióta megjelent, ami, valljuk be, nem mostanában volt, főleg a hype akadályozott abban, hogy elfogadjam Miss Tarabotti meghívását egy ismerkedő teázásra. Bizalmasan megsúgom nektek, hogy szerfölött kellemes csalódásban volt részem, Miss Alexia, bár nem felel meg a korabeli társadalmi igényeknek - miszerint a kívánatosnál nagyobb az orra, sötétebb a bőre, olasz származású, és ún. természeten túli, azaz lélektelen, pejoratíve kifejezve. Ám személye elbűvölő, gondolkodása imponáló, a modora pedig, bár kicsit extrém, szerintem teljességgel elfogadható.

Na, jó, ezt abbahagyom, mielőtt megbolondulok tulajdon édeskés bájolgásomtól.

Ez a nő totálisan, abszolút lökött. Jó értelemben.
Olyan ez a könyv, mintha összeeresztették volna Jane Austent és Karen Marie Moningot. Az eredmény fölöttébb imponáló kuss legyen, vagány és kisasszonyos egyszerre, csajos és illedelmes. A pararománcot ilyen formában kedvelem, a nyűgös, horzsolásos időszakokra megfelelő gyógyír, pedig istenbizony, Lord Maccon és Alexia, akiknek megismerkedésében kulcsszerepet játszott egy sündisznó (szegényke csöppet sem volt elegáns ezúttal), állandóan enyelegnek, ó, és persze vitatkoznak, amolyan parázs módra, értitek, a szócsaták csak úgy izzanak a visszafojtott, mindenféle szenvedélyektől. Alapvetően ez engem nagyon taszít, de Ms. Carriger olyan gunyorkás humorral és szórakoztatóan adja elő a történetét, hogy nem váltott ki belőlem berzenkedést meg szemforgatást. Pedig a karakterek se olyan egyediek, Alexia az öntudatos, a korabeli szemléletet meghaladó nő (szerintem Dávid Veronnal nagyon jól megértenék egymást), akiből a kellő vérmérséklet sem hiányzik felforgató egyéniségéhez. A káromkodások grófja meg, aki mérgében kifejezetten skótnak tűnik (mint ahogy az is), olyan, mintha Darcy és Barrons karakterét összegyúrták volna, tipikus alfahím és még tipikusabb pasi. Nekem ez a fortyongó típus nem tetszik, de élvezettel olvastam, ahogy Tarabotti kisasszony aláássa a tekintélyét, magyarán komplett idiótát csinál belőle.:)

"- Az vagyok?- Hogy micsoda? - Miss Tarabotti zavart tettetve lesett ki rá kusza fürtjei mögül. Nem, szó szem lehet róla, hogy megkönnyítse a gróf dolgát.- A szerelme?- Nos, ön farkasember, skót, mezítelen, talpig véres, és én mégis fogom a kezét."

A történetről nincs nagy ingerenciám mesélni, mert a könyvmolytársadalom rogyásig olvasta ezt a kötetet, de a szűkszavúság oka az, hogy ez a regény inkább az olvasós, mint az elemzős kategóriába tartozik. Ill. írhatnék még egy kövér bekezdést az alternatív múltról, hogy még a természetfeletti lények is illedelmesen támadnak, az újszülött vámpíroknak pedig gratulálnak az átalakuláshoz és történelmi létet kívánnak, a steampunkos beütésről, a kötelező léghajótól a spektakuláréig és a kurblis vízmelegítőig a homokfutóban, de feleslegesnek tartom. Olvasni kell, befogadni, röhögni, felvidulni és jó szívvel megtartani emlékezetünkben. Meg persze beszerezni a folytatásokat.

Ui.: nekem is kell egy Alexia-ernyő, bocsánat, paraplé!

Eredeti cím: Soulless
Sorozat: Napernyő Protektorátus 1.; Arany Pöttyös Könyvek
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2012
Fordította: Miks-Rédai Viktória
Ár: 3000 Ft
Az írónő honlapja


4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó bejegyzés lett, élvezettel olvastam :) A Dávid Veron párhuzam, meg igazából az össze párhuzam amit írtál Austennel, Darcyval, Barrons-szel, nagyon stimmel. Bár fenntartom, hogy Lord Maccon egy elég alacsony iq-jú valaki a többi említetthez képest, de nagy szíve van :)(meg miegymás! :D) Megvan már a Changeless is? Az tetszett nekem legjobban az egész sorozatban, 9,5.est adtam rá, az talán a legszórakoztatóbb. Nekem amúgy már csak az ötödik kötete van hátra, kíváncsi leszek a lezárásra. :)

    VálaszTörlés
  2. Üdítő volt ez a poszt így vasárnap este, mikor már huszadjára rekedek be ezen a télen. Rám is rám férne most ez a nyűgösségoldó történet :)

    VálaszTörlés
  3. Annyira tudtam, hogy tetszeni fog! :-)) Juj, két hete megvettem a következő részét is, és most istenbizony kedvem támadt (a bejegyzésedet olvasva) gyorsan előkapni :-) meg most PuPilla még jobban felcsigázott ezzel, hogy az a legjobb rész.
    Hihi, Lord Akeldama nekem is az abszolút favorit karakterem volt, imádtam a becézéseit :-D
    Egy parapléra pedig én is benevezek, és akkor majd együtt teázgathatunk délutánonként.

    VálaszTörlés
  4. PuPilla: köszi:) Nem, a Changeless még nincs meg, de majd beszerzem.
    A spoiler miatt nem néztem meg, miket írtál a többi kötetről, de remélem, tartja a színvonalat.

    Anaria: hát tessék elolvasni:)

    Heloise: és miért nem mondtad?!:) Kapjad is elő, ha van hozzá hangulatod, miért ne:)
    Ha nekem mondanának ilyeneket, a hajam égnek állna, de olvasni tök jó:)
    Bizony, olyan ernyővel, amit belinkeltem neked:)

    VálaszTörlés