2012. április 27., péntek

Mazsolák

Mostanában, a jó idő közeledtével nincs olyan nagy kedvem netezni, végre ott virítok a küszöbön, kezemben könyvvel, a napsütés kellemesen melegít, végre a mi orgonánk is virágzik, szinte megrészegülök, ahogy lifegő orrlyukakkal szipkázom be halványlila illatát [ez itten egy nagyon béna szineztézia, kéretik nem röhögni].

Az alábbi ötletet Nimától loptam, melynek keretében olyan könyveket kellene bemutatnom, amik nem mai csirkék, de, bevallom, van köztük egész friss is, de nem villog a reflektorfényben, nem jön fel egy napon belül 32-szer a Molyon a frissben, nem kerül ki tíz blogra két héten belül, nem készítettek belőle drága, de gagyi filmet, magyarán nincs az emberek arcába nyomva.


                                                           
Marisa de Los Santos: És besétált a szerelem
[post]

Ez a könyv nagy kedvencem és nagy vesszőparipám, mindig visongok egy sort írásban, amikor valakinél meglátom, hogy olvassa vagy pozitívan nyilatkozik róla:) Olyan finom, könnyed történet, ízek, színek, illatok pasztellkavalkádja, még ha a nyálasnak tűnő cím nem is ezt sejteti. Sajnos a folytatása nem jelent meg, és csak egy picit enyhít a bánatomon, hogy cinnamonnak nem tetszett, mármint hogy nem maradtam le semmi egetrengetőről. Bár még elolvashatom...

                                                           
Arthur Japin: Casanova menyasszonya
[post]

Szegényke megjelent az Európánál, és kábé ennyi, nem emlékszem, hogy emberek tömege kapkodott volna utána, pedig több, mint egy szenzációhajhász történet, amely csak egy újabb bőrt akar lehúzni egy hírhedt személyiségről. Sok helyütt fáj, más részei szépek, Casanovától pedig falnak lehet menni, eh, pasik...

                                                       
C. Lake - F. Gilot: Életem Picassóval
[post]

Na, ez a könyv tényleg nem mai gyerek, azt se tudtam, hogy megírták, akkor fedeztem fel, amikor a film vetítési időpontjai után kutattam a port.hu-n, rögtön meg is rendeltem. Rémlik, hogy voltak benne kissé unalmas részek, de az összkép kétségkívül pozitív: érdekes könyv egy érdekes nőről, egy érdekes művészről és egy érdekes kapcsolatról; de vajon tudta-e Francoise, hogy mibe vág bele? Hitte-e, hogy győzhet?

                                                         
Doris H'Almay: Név nélkül

Őt már csak azért sem nagyon ismerik, mert félig-meddig magánkiadásban jelent meg, ráadásul méretéhez képest elég borsos áron. Szomorkás, kisasszonyos stílusú történet egy magyar szerző tollából, aki civilben, ha jól emlékszem, állatorvos. Hihi, azt gondoltam, milyen merész leszek, hogy hangulatában a Jane Eyre-hez fogom hasonlítani, észlény Amadea belepillog a postjába, mit lát? "...aki szerette Jane Eyre Rochesterét, őt is kedvelni fogja." Cavinton.

                                                        
Jennifer Donnelly: Északi fény
[post]

Ezt a történetet nagyon szerettem, holott A tearózsa után valami ultrakönnyed romantikus könyvre számítottam, de az írónő kellemesen meglepett, nem néztem volna ki belőle, hogy ilyen regényt is tud írni. Ennek is nagyon erős atmoszférája van, leginkább ez maradt meg bennem, és persze a háttérben zajló eset, amely miatt elolvastam Theodore Dreiser regényét is.


Basszus, eltűnt a freeblogon lévő olvasmánylistának a vége, hát ez meg hogy a pékbe?! Grrrr, hát sose szabadulok meg ettől az idegőrlő munkától?!


8 megjegyzés:

  1. tök jó, hogy te is csináltál ilyet.:) nálam rendszeres lesz, havonta biztos jön majd poszt is, és lesz olyan is, hogy más blogokról szemezgetek.:)

    ezt a Casanovás könyvet már annyiszor ki-be pakoltam a kosárba...igen, én is attól félek, hogy csak egy tucatkönyv, de lehet, hogy bepróbálkozom vele.
    a név nélkül tényleg nagyon jó kis könyv, kár, hogy szerintem mindenki visszateszi a polcra, amilyen ára van.

    VálaszTörlés
  2. Marisa de Los Santos könyvének van folytatása??? De ezek szerint nem olyan jó? Ennek gyorsan utána kell néznem :))

    VálaszTörlés
  3. a Casanova menyasszonya méltatlanul népszerűtlen.:(
    az Északi fényt meg pont most hoztam ki a könyvtárból, első próbálkozásra nem volt hozzá hangulatom (bár ha jól emlékszem, akkor kb semmihez nem volt), úgyhogy remélem másodszorra már bejön!:)
    A Név nélkül meg felkerült a várólistámra:)

    VálaszTörlés
  4. Kérek még ilyen posztokat, innen az Északi fény érdekel nagyon, meg a Név nélkül.

    VálaszTörlés
  5. Én pont tegnap írtam hasonló megfontolásból,mármint van pár könyv amik tök jók mégsem olvassa a kutya sem...

    A Név nélkül-ről még csak nem is hallottam!!!!

    A többiről igen és amiket olvastam azok tényleg jók,nekem is nagy kedvenc lett az Északi fény!!:-))

    VálaszTörlés
  6. Jennifer Donnelly két másik könyve is nagyon-nagyon jó: Tearózsa és a Téli rózsa.

    VálaszTörlés
  7. Ajjmár, eltűnt a saját kommentem:D

    Nima: örülök, hogy nem baj:) a más blogokból szemezgetés is jó ötlet, majd lehet, hogy én is csinálok ilyet.
    Hogy mennyire lesz rendszeres, azt nem tudom, vagy átalakítom, a fene tudja:))
    Elküldjem a Casanovát? Nem egy nagy könyv. Mármint méretre.
    A Név nélkülnél talán az is baj lehet, hogy nem nyomtak belőle sokat, és nincs elég példány a könyvtárakban.

    Nikkincs: örülök, hogy tudtam újat mondani:)

    katacita: mélységesen egyetértek.
    Remélem, második nekifutásra tetszeni fog.
    Örülök:))

    Zenka: okés:)) te is írhatsz ilyet, olyan kíváncsi lennék *-*

    Csenga: mindjárt nézem, az rss érdekes módon még nem jelezte.
    Óó, ha akarod, majd elküldöm a Név nélkült:)

    Milabell: A tearózsát olvastam, tetszett, de az Északi fénynek teljesen más a stílusa.

    VálaszTörlés
  8. Köszi:-)) ha Ella végre 1x visszakerül hozzád akkor igényt tartok majd rá:-))))

    Valszeg azért nem jelezte ,mert egy időben aszem 3 posztot is produkáltam és pont a középső volt az ajánlgatós:D

    VálaszTörlés