2016. szeptember 5., hétfő

Új Jeanette Winterson!

Feljött a molyos frissben ez a megjelenéses lista, rutinból átfutottam, és majdnem felsikítottam az örömtől - lehet, hogy már korábban is szerepelt rajta, csak én nem vettem észre, de ez nem kisebbíti az örömömet: lesz új Jeanette Winterson-kötet, éljen!:)


Az időszakadék Shakespeare Téli regéjének átdolgozása, október 10-én jelenik meg a Kossuth kiadónál. Az ára 2990 Ft lesz, itt elő tudjátok rendelni 25% kedvezménnyel.

Lassan nekem is össze kellene állítanom egy listát az érdekes megjelenésekről, egyre jobban gyűlnek - és tegnap este adtam le egy rendelést a Líra akciója miatt... durvább évet fogok zárni, mint a 2015-ös és 2016-os 35 darab, de remélhetőleg 60-70-ig nem jutok el, komoly visszaesés lenne.

Ui.: Emlékeztem erre a Shakespeare-sorozatra, becsületes nevén a Hogarth Shakespeare Seriesre.
Igazán ígéretes a teljes lista is - egyedül Gillian Flynntől dülledt ki a szemem -, bár 2021-ig kell várni, hogy mind megjelenjen.
Margaret Atwood: Hag-Seed -> A vihar
Anne Tyler: Vinegar Girl -> A makrancos hölgy
Howard Jacobson: Shylock is My Name / Shylock a nevem -> A velencei kalmár
Jeanette Winterson: The Gap of Time -> Téli rege
Jo Nesbo: On Macbeth - Megjelenés: 2017. 04. 02.(Jézusom, micsoda vérfürdő lesz ebben:D)
Edward St. Aubyn: On King Lear - Megjelenés: 2018. 03. 04.
Tracy Chevalier: On Othello - Megjelenés: 2017. 06 06.
Gillian Flynn: On Hamlet - Megjelenés: 2021. 05. 01. (Végül is, addig megtanulhat jól írni...)








7 megjegyzés:

  1. Hú, köszi, de jó! :D És ez a Shakespeare-sorozat! :O Remélem, olyan jók (lesznek), mint amilyennek ígérkeznek. :)

    VálaszTörlés
  2. A Jacobson is meg fog jelenni a sorozatból, de a többit nem találtam.

    Gillian Flynn, nem olvastam tőle, de valahogy nem is vonz. Hátha mégis jó lesz az a Hamlet. :)

    VálaszTörlés
  3. Én is nagyon örültem az új Jeanette Winterson-nak, mikor láttam. :)
    "Végül is, addig megtanulhat jól írni..." :D Remélem is, hogy megtanul, nehogy pont a Hamletet rontsa el nekem... Az érdekel a legjobban Winterson könyve után.

    VálaszTörlés
  4. A Vinegar Girlt olvastam ezek közül, totálisan felejthető darab. Az Atwood viszont érdekel.

    VálaszTörlés
  5. Nesbo és Macbeth, ájulás :)

    Gillian Flynn lehet, hogy a fordításban veszített, az eredeti mindenesetre igazi nyelvi-képi bravúr, sokkal ízesebben kriminális, mint ahogy a magyar nyelvű részletekből kitűnik, mindhárom könyvében.

    Margaret Atwood tán még tavasszal feltett a honlapjára (vagy goodreads-re? nem emlékszem) egy rendkívül szórakoztató és sikkes drámarészletet a saját Vihar-interpretációjából, melegen ajánlom!

    VálaszTörlés
  6. Bea: Én is remélem.:)
    A Jacobsont én is láttam, be is linkeltem.

    horsegirl: :DD Nem tudom, hogy keveredett ebbe a társaságba.

    csilla: Még nem olvastam Anne Tylertől semmit, a Vacsora a Honvágy étteremben vagy hat éve várakozik.
    Valószínűleg Atwood nem tud rosszat írni.

    Annamaria: Nekem a Holtodiglan történetével volt bajom, nem a fordítással.
    Remélem, minél hamarabb kiadják az Atwoodot, eléggé elhanyagolt szerző itthon, pedig...

    VálaszTörlés
  7. Ebben igazad van, a Holtodiglan-sztori tényleg nem nagy szám, viszont ahogy bánik a nyelvvel, mmmmm!

    Megtaláltam a linket is, ahol Margaret Atwood egy rövid képzelt "kihagyott" jelenetet írt a Viharhoz: https://www.goodreads.com/questions/729172-can-you-a-come-up-with-a-deleted-scene
    Egyébként angolul már csak egy hónapot kell várni rá.

    VálaszTörlés