2014. március 6., csütörtök

Idézet

Ezt muszáj volt beraknom a "Magamról"-rovatba:

„Engem csak az olyan férfiak érdekelnek, akikben van valami ördögi is.” /Charlotte Brontë: Jane Eyre/

A teljesség kedvéért íme a többi is:

Örök rejtély marad, hogy egy asszony elhatározásait milyen szeszélyes ötlet szabja meg – ami különben az egyetlen nőies vonás a maga jellemében.” /Choderlos de Laclos: Veszedelmes viszonyok/

„Mint a legtöbb műveletlen nő, én is szeretek olvasni – ömlesztve falom a könyveket.” (Nem pontos idézet, kihagytam egy szót, eredetileg így hangzik: Mint a legtöbb műveletlen angol nő…) /V. Woolf: Saját szoba/

„A mondatok kerítést építenek köréje, tízpontos Times Roman-barikádot, nehogy túl közel jöhessenek a tüskés hangok a fejében.” /L. H. Anderson: Jégviráglányok/

„A honvágy számomra megszokott lelkiállapot. Mindig hiányérzetem van, mindig vágyom valaki vagy valami után, mindig szeretnék visszatérni valami képzeletbeli helyre. Az életem egy nagy vágyakozás.” /E. Wurtzel: Prozac-ország/

"Ő az a lány, aki a szelekbe kapaszkodik. Ajkán aszfodéloszból vett virágpor. Nyakában hosszú sálat visel, szakadt szárnyakból. Ő az a lány, aki megrészegíti az éjszakát…
– Egy parányi konyhában ő az a lány, aki a fénybe néz. Sajtot reszel a metélthez.
Sárga szoknyát visel. És az arcvonásaiból szép lassan előtűnik a telihold.
Ő az a lány, aki megrészegíti az éjszakát…" /A. Papadaki: A Hold színe/

„A zuhany alatt aztán megint érezte: a szomorúság réges-régi, ismerős hullámát, amely vele volt, amióta az eszét tudta; a bizonyságot, hogy tragédia leselkedik rá a jövőben, egy tragédia, amely olyan súlyos, mint egy mészkőtömb. Mintha egy angyal még az anyaméhben megsúgta volna neki a jövőjét, és Jimmy úgy bukkant elő anyjából, hogy az angyal szavai beleivódtak az agyába, de kimondani mégsem bírta.” /D. Lehane: Titokzatos folyó/

„Intelligens embernek nincs lelki élete.” /Szerb Antal: Utas és holdvilág/


3 megjegyzés:

  1. az első és az utolsó. :)
    épp tumblizok, visszaszoktam, és most látom, hogy eddig nem is láttam a tumblr oldaladat, miért nem?? mindegy, megvan, az a lényeg.

    VálaszTörlés
  2. :DD
    Saját képet ritkán rakok ki, és azok se szépek, ált. tetszikezek meg reblogolok.

    VálaszTörlés
  3. Én is erre használom, de ez elég is. :)

    VálaszTörlés