2013. november 28., csütörtök

A cukorkirálynő

"Az erős sírás képes elmozdítani a falakat, meghajlítani a fémet és hosszú szalaggá változtatni a teliholdat."

Sarah Addison Allen: The Sugar Queen - Édes élet

Josey Cirrini az észak-karolinai Bald Slope-ban él, huszonhét éves, és életfeladata, hogy idős édesanyját gondozza, illetve, hogy odaadóan gyötörjék egymást. Gyerekkorában iszonyú hisztirohamai voltak, édességet lopott a boltból, sípcsonton rúgta Jake Yardley édesanyját - Jake csokitortáját pedig ellopta -, és ennyi elég is, hogy egész életében e szerint ítéljék meg.

Őszintén, Josey helyében kinek ne lenne kedve néha bebújni a szekrénybe, édességet zabálni és romantikus regényeket olvasni? Na, jó, utóbbi tetszés szerint behelyettesíthető képregénnyel, Hitler életrajzával, a tengerimalacok nagykönyvével vagy bármilyen kiadvánnyal. De volt jó néhány alkalom, amikor pusztán a saját életem elég lett volna ahhoz, hogy nekifutásból bevágódjak a titkos búvóhelyre.
Az Endymion felemelkedése után szükségem volt valami laza, tinglitangli, simogatós könyvre, és, ahogy sejteni lehet, A The Sugar Queen erre tökéletesen megfelelt. Annakidején nagyon szerettem A csodálatos Waverley-kertet, ez egy fokkal kevésbé jött be, sokkal... egyszerűbbnek éreztem - bár kicsit röhejes ilyen hiperkönnyű regények esetében egyszerűségről beszélni -, de ez annak is betudható, hogy nagyon hamar elolvastam, vagyis magamhoz képest gyorsan.

Ui.: diéta mellé nem ajánlott, minden fejezetcím egy édesség, és persze elég sűrűn kerülnek elő különféle nyalánkságok.

Eredeti cím: The Sugar Queen
Sorozat: Arany pöttyös könyvek
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2012
Fordította: Szakál Gertrúd
Ár: 3000 Ft
Az írónő honlapja

4 megjegyzés:

  1. Ó, kicsit sajnálom, hogy nem írtál róla hosszabban, de azért érzem és örülök, hogy tetszett. Hm, ez viszont számomra nagyon jó hír, a Waverley még várólistás (beteszem a vcs 2014-be!), ez viszont instant kedvenc volt, és most megörültem, hogy esetleg a Waverley-t még jobban fogom szeretni :)
    Josey érdekes karakter, és a búvóhely... én is imádtam és irigyeltem :)

    VálaszTörlés
  2. Nahát, nekem pont a Waverley tetszett kevésbé... :)

    VálaszTörlés
  3. Kíváncsi voltam,hogy mit szólsz majd ehhez a könyvhöz, ha sorra kerül nálad, mert emlékeztem, hogy a Waverley nagyon tetszett neked. Nekem annyira az se jött már be, de nem hagyott olyan mély nyomot, mint a Sugar Queen, ugyanis ez utóbbi annyira kiakasztott a silány stílusával meg úgy kb mindennel, hogy eldöntöttem, ez a nő nem az én íróm, és inkább hanyagolom.

    VálaszTörlés
  4. PuPilla: nem tudok mit, és nem is szerettem volna.:)
    Azt nem értem, a rengeteg édességtől hogy nem hízott száz kilóra, én már tuti annyi lennék.:))
    Hát, egy kicsit én is irigyeltem...

    cinnamon: lehet, hogy én működök fordítva.:)

    katacita: hű, oké.

    VálaszTörlés