2013. július 8., hétfő

Kizökkent idő

"Állt a könyvespolc előtt. Könyvek: életet-vért rejtenek, halhatatlan szellemekét. Költők: az emberiség törvényhozói. Semmi kétség efelől."


Virginia Woolf: Felvonások között
Értékelés: 3 szögezmény az 5-ből
Kedvenc karakter: -

Szégyenszemre ennyire rövid postot kap Ginny néni harmadik olvasott könyve, ami az utolsó volt a megírtak sorában. A kuszasága, töredezettsége részben talán ennek köszönhető, másodrészt az írőnő állapotának, és nagyon remélem, hogy a harmadik rész, Tandori fordítása kimarad. Görcsösen féltem tőle, hogy milyen lesz VW az ő tolmácsolásában - eddig szándékosan elkerültem, lásd Saját szoba és Flush -, és az első találkozás nem oldotta fel bennem a feszültséget. Csak az nyugtat meg egy kicsit, hogy ahol a szöveg kitisztult
Ha ezt olvasom elsőnek Ginny nénitől, biztos, hogy a maradék (ön)bizalmam elmegy iránta, sokszor elvesztettem a fonalat, és még abban se vagyok biztos, hogy ami érthetőnek tűnt, valóban jól értelmeztem. Talán egyszer, ha már érettebb - és Ginny néni lelkivilágában jártasabb - leszek, újraolvasom. Egyúttal sürgős szükségét érzem, hogy belekezdjek egy másik művébe, hogy megbizonyosodjak róla, nem bennem romlott el valami.

Eredeti cím: Between the Acts
Kiadó: Európa
Fordította: Tandori Dezső
Ár: 2200 Ft (A Szandi nagy nyári akciójában vettem tavaly)

2 megjegyzés:

  1. Sajnálom nagyon :(
    Én ezt szeretem, főleg a befejezése miatt. De valóban nem tudhatjuk, milyen lett volna, ha...
    Mi lesz a következő?

    VálaszTörlés
  2. A befejezése nekem is tetszett, bár nem tudom, jó-e, ahogy gondolom.
    Ha szeretnéd, mesélhetsz a könyvről, mármint erről, hogy (jobban) megérthessem.

    Fú, nem tudom. Az évek, a Mrs. Dalloway, a Jacob szobája (ha jól emlékszem, ez nem jött be neked nagyon), A pille halála és a Három adomány van meg. Lehet, hogy Az évek lesz, még nem tudom.

    VálaszTörlés