2012. szeptember 28., péntek

Céltalan szerelem

Az olvasóimnak ismerős lehet ez a post, ugyanis a blog régi helyéről másoltam be, egyrészt, mert féltem a bejegyzéseket, másrészt a freeblog keresője hónapok óta nem működik, így, ha ebből a listából kimaradt valami, max a Moly segítségével lehet megtalálni az adott bejegyzést.
Átmásolt postok esetén mindig linkelni fogom az eredetit, mert sajnos a kommenteket nem tudom átvarázsolni.
Megjegyzés: ez a blog régi helyéről átmásolt post, ha kíváncsi vagy a kommentekre, itt tudod őket elolvasni.
***

"- Nem fogom bántani.
 - Tudom én azt.

Catherine persze hazudott, bár eddig még valóban nem bántotta a férfit."


Robert Goolrick: Házasság céljából
Értékelés: 4.4 pénz az 5-ből
Kedvenc karakter: Catherine

Ralph Truitt feleége halála után húsz évvel házassági hirdetést ad fel, ajánlatára többen jelentkeznek. A hölgyek közül Catherine Landre esik a választása, de a vonatról egy teljesen más nő száll le, mint amilyenre számított....

Valahol azt olvastam, hogy ez a regény olyan, mint A tizenharmadik történet és A Manderley-ház asszonya. Nagyon szeretem ezt a két könyvet, ezért teljesen be voltam zsongva, azt a jellegzetes, misztikus hangulatot vártam, amelyet Setterfield és Du Maurier írása adott nekem.
Ez a könyv nem olyan.
Természetesen lehetett volna annyi eszem, hogy nem hiszek az első, utamba kerülő véleménynek, de néha én is hibázok és nagy elvárással állok neki az olvasásnak. Ahogy haladtam előre, megváltozott a véleményem: ez az a történet, amelyet a misztikus regényekben mesélnek el egymásnak a szereplők, a sötét, tragikus titok, amelynek sok-sok évvel később is hatása van a misztikus hangulatú regény szereplőire.

A század elején járunk, Wisconsin állam egy apró városában. Kegyetlen tél van, süvít a hideg szél, az emberek védtelen arcába fújja a hulló havat. A város jóformán egyetlen munkaadója, így szinte istene Ralph Truitt. Húsz éve él egyedül, feleségét és gyermekeit elvesztette, arcára szigorú ráncokat szántott az idő és a magány. A vonatról leszálló Catherine-re is igaz ez, ahogy minden emberre: titkokat rejteget, szörnyű bűnöket és magányos. A magány az őrülethez vezet, ezt tetézi a szörnyű hideg és a sötétség, valamint az emberek többségét jellemző nyomor. Egy könyvelő megöli a feleségét, az őrültek házában élete végéig jajong, amiért a szeretett asszony nem látogatja meg. Egy apa kútba dobja egyetlen leányát. Előfordul az ilyesmi. Az őrületből pedig a szerelem, a másik ember folyamatos közelsége jelent kiutat, csak ez mentheti meg az embert, ez az élet értelme.

Nagyon furcsa regény ez, már jónéhány napja (tíz) elolvastam, és még mindig nem tudom, mit gondoljak róla. Nem rossz történet, de nagyon másra számítottam, mielőtt elkezdtem olvasni. Inkább érdekesnek találom, mint tetszetősnek. Baljós hangulatú, az emberi lélekről, fájdalmakról, kapcsolatokról szóló regény.

Ui.: A kötet végén kiderül, hogy azok a borzalmas esetek, amelyek közül kettőt felsoroltam, megtörtént események. Robert Goolrickot részben Michael Lesy könyve, a Wisconsin Death Trip (Wisconsini halálút) ihlette a Házasság céljából megírására, a könyvben bemutatott történeteket Ralph Truitt olvassa fel az újságból Catherine-nek.

Ui.: A borítót szépnek találtam... amíg meg nem találtam, hogy így és így néz ki az eredeti.

A könyvet kiadja az Athenaeum kiadó.


Eredeti cím: A Reliable Wife
Kiadó: Athenaeum
Fordította: Mallász Rita, 2010
Ár: 2990 Ft
Az író honlapja





7 megjegyzés:

  1. én is áthoztam szinte az összes posztom (pár kimaradt, mondjuk Fejősért nem kár), bár még nem tettem ki, csak néhányat, azt is visszadátumozva.
    sztem jó ötlet, mert így egy csomó könyvre újra felhívjuk a figyelmet, nem? van pár, ami eltűnt a süllyesztőben, és kár érte.

    VálaszTörlés
  2. jaj, de jó, hogy elkezded őket áthozni, ennek úgy örülök! Már azt hiszem mondtam neked, hogy szeretek a blogjaidon bóklászolni, régi posztokat olvasgatni, de mióta a freeblog haldoklik, néha a türelmemmel játszik amikor belassul vagy nem jeleníti meg az oldalt :-S De ez így nagyon szuper lesz :-)
    és hát hatalmas riszpekt érte - nem kis munka lesz.

    VálaszTörlés
  3. Nima: jézusom, ez mennyi idő volt?
    Próbálom így nézni:) Amúgy igen, sokat elfelejtettek.

    Heloise: egyébként elég kényelmes megoldás, nem kell mindennap azon agyalnom, mit írjak:)
    Igen, és baromi lassú, én se szeretem, pedig archívumnak tök jó volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, igen ez is nagy előnye a dolognak :-))
      Hmm, különben én ezt nem is értem, hogy miért lett ilyen a freeblog. Már nincsenek ott karbantartók és abszolút magára hagyták a rendszert?

      Törlés
  4. Heloise: Fogalmam nincs, de ha így haladnak, annyi lesz a freeblognak.

    VálaszTörlés
  5. Én menet közben jó néhányszor akartam falhoz vágni a gépem - azért sokszáz postot áthozni idegtépő. De most, hogy kész van, nagyon örülök, és megnyugodtam kicsit (kopp-kopp...), főleg amikor látom, hogy a freeblog minimum hetente eltűnik néhány órára. Kitartást :)

    VálaszTörlés