2012. augusztus 9., csütörtök

Blogdíj (Lana kérdései)

Olyanok ezek a blogdíjak, mint az iskolába beszabaduló influenzavírus, mindenkin végigmegy, néha többször is, de nem akarok gonoszkodni. Én négyszer kaptam meg - legalábbis ennyit vettem észre -, továbbadni nem fogom, mert már az influenzához hasonlóan mindenkihez elért, de igyekszem mindenki kérdésére válaszolni.
Elsőként Lana kérdőjelei következnek, mert az övéi állnak a legközelebb hozzám (Nokedli, theodora, Nima ne, ne sértődjetek meg, érdekes kérdéseket írtatok össze, csak a lelkialkatomhoz a Lanáéi illenek a legjobban).

1. Mi a kedvenc könyved, és milyen színnel vagy illattal tudnád a leginkább meghatározni?
Egy kedvenc könyvem nincs, de most Az időutazó feleségét fogom megjelölni, mert hozzá tudtam a leghamarabb színt kapcsolni: a piros. Nem a rikító kárminpiros, hanem egy bőrtopánka pirosa.

2. Milyen mitológiai lény lennél, vagy melyik az a mitológiai lény, amelyet (akár kicsinyítve) elfogadnál otthonra?
Öö lehetek istennő?:D A természeté, a flóráé és a faunáé, a bántalmazásért pedig kegyetlen bosszút állok. Rettenetesen mérges vagyok, amiért a városban lassan minden fát kivágnak a nyavalyás díszkövek miatt...
Vagy vízi nimfa lennék. Érettségem feltétlen jelen, hogy már nem lennék vámpír, nem, nem a csillogó vagy a kufircoló, hanem az igazi.

3. Melyik könyv(ek) tanított(ak) a legtöbbet az életről?Ez egy érdekes kérdés... mindegyik könyvből lehet tanulni valamit.

4. Képzelted-e már el, hogy valamelyik könyvben élsz? Ha igen, melyikben?
Ó, igen, A szél árnyékában szívesen élnék. Szinte belebújtam abba a történetbe, szeretném is újraolvasni (kabátkönyv, na).

5. Hittél-e olyasmiben könyv kapcsán, amiről csak később tudtad meg, hogy nem igaz? Ha igen, melyik könyv kapcsán és miben?
Igen. Amikor olvastam az Ellen Rimbauer naplóját (valószínűleg még általános iskolás voltam), gyermeteg módon hittem Rose Red létezésében.

6. Van-e olyan könyv, amin úgy nevettél, hogy még a könnyed is kicsordult? Ha igen, melyik?
Nem is egy, szerencsére:) Elsőként az Indul a bakterház ugrik be, majd a Hárman egymás ellen, végül a Családom és egyéb állatfajták, utóbbinak, ha feljön egy idézete a molybeli frissben, minden alkalommal elröhögöm magam.

7. Melyik az a könyv, amit bármikor, bárhol képes lennél olvasni?
Öö nem tudom... hangulatolvasó lénynek ez nehéz kérdés. Legyen az Ötven növény, amely megváltoztatta a történelmet, igaz, hogy még az elején járok, de talán a non-fiction az, ami független a kedvbarométertől.

8. Melyik az az alapötlet (világ), ami az általad eddig olvasott könyvekben szerinted a legeredetibb és miért?
Ciki lesz, de zsenge koromban nagyon eredetinek találtam az Anita Blake háttérvilágát, jelenleg nem tudok ilyet megnevezni. De a Mercy Falls farkasai sorozat alapötlete, nevezetesen, hogy bizonyos emberek a hideg miatt változnak farkassá, nekem nagyon tetszik.

9. Van-e olyan szereplő, aki az általad olvasott könyvekből példaképpé vált számodra? Ha igen, ki, melyik könyvből és miért?
Több ilyen van, a legutóbbi Anne Elliott, a Meggyőző érvek főszereplője. Csodálom szilárd jelleméért, hogy az őt körülvevő miliő és a múltbeli események ellenére nem vált egy megkeseredett, rosszindulatú vénkisasszonnyá, hanem továbbra is jólelkű, nemes gondolkozású és olyan türelmes, amilyen én sose leszek.

10. Van-e olyan könyv, amit sokadszori nekifutásra is képtelen voltál végigolvasni, pedig nagyon szeretted volna? Ha igen, melyik és miért?
Emlékeim szerint ilyen nincs, olyan, hogy másodjára sem sikerült, igen - Vavyan Fable: A halál zsoldjában, untam az elejét.

11. Melyik az első könyv, ami eszedbe jut, ha azt mondom: ősz, tenger, élet, napkelte? (Mindegyikhez egy-egy könyv érdekelne, de ha több jut eszedbe, azért ne fogd vissza magad, ha pedig lenne kedved megindokolni, azért külön hálás lennék.)
Ha együttesként veszem a szavakat, akkor Banville-től A tenger, pedig még nem is olvastam:D, ha külön-külön, az őszről A Highgate temető ikrei (őszidő esetén mindig ez jut eszembe, és követi a vágy, hogy újraolvassam), a tengerről az, amit a legutóbbi leveleddel küldtél át, élet... hűű, ez önmagában túl tág fogalom, napkelte - Linn Ullmann: Áldott gyermek.


És még mondanom kell tizenegy dolgot magamról:
1. Kiskoromban féltem a piros tulipántól, ill. a fekete belsejétől, hogy megharap. (Csak úgy finoman közlöm, hogy gyermekkori félelmeket nem szabad kiröhögni kommentben.)
2. Rájöttem, hogy úgy is tudok hajat mosni, amióta vállig ér ez a csigatömeg, hogy csak előrehajtom a fejem. Amikor egyszer kipróbáltam, seggig érő hajjal, iszonyatosan megfájdult a fejem.
3. Szintén mai, elmés felfedezés, hogy sütni jobban szeretek, mint főzni.
4. Utálok takarítani, ill. azt utálom, hogy max. jövőhéten kezdhetem elölről.
5. Nagyon sokszor vannak rémálmaim.
6. Jelenleg ciklámenszínűre vannak festve a lábkörmeim.
7. A kezemen nem.
8. Régen sok gyűrűt, karkötőt, nyakláncot hordtam, mostanában nem, kicsit fájlalom.
9. Imádom a fehérre festett, régi stílusú bútorokat.
10. Szeretem a Lakáskultúrát, a Rubicont és a BBC Historyt.
11. A magyar történelem iránt viszont képtelen vagyok felpiszkáltatni az érdeklődésem, ezért a középiskolai töritanáromat teszem meg bűnbaknak.
12. Ja, végére értem, jessz:D


2 megjegyzés:

  1. Nincs harag :D Érdekes kérdéseket kaptál, jó volt olvasni! ;)

    VálaszTörlés
  2. Köszi:) A te kérdéseidre is fogok válaszolni, csak idő is kellene...

    VálaszTörlés